вівторок, 18 серпня 2009 р.

Мітки в соціальних сервісах

Мітка, в соціальних сервісах, — це слово або коротка фраза, яка найбільш точно характерезує розміщений користувачем матеріал (допис в блозі, зображення на сервісі Piсasa, подкаст, вікі-статтю, тощо)

Мітки призначені для швидкого пошуку матеріала в межах сервіса та об'єднання матеріалів однієї тематики в одну групу.

Як правило, мітки придумують та додають самі користувачі сервісів. Виключенням може бути сервіс WIKI-Освіта, де цю функцію виконує адміністратор.

У кожного матеріалу може бути кілька міток, в залежності від кількості тем, які він висвітлює.

Місце розташування на сторінці сервіса, спосіб додавання користувачем на кожному сервісі свій, а ось зовнішній вигляд однаковий — це звичайні посилання.

Механізм роботи простий: натискаєте на посилання і бачите всі матеріали, до яких прікріплена вказана мітка, на одній вебсторінці.

Для покращення зовнішнього виду міток та більшої інформативності (в такому соціальному сервісі, як блоги) можна використати спецальні маленькі програми, що легко додаються та налагоджуються — гаджети. Вони не тільки роблять відображення тегів приємним, але й часто вказують скільки дописів характерезуються даною міткою.

Збільшення кількості матеріалів на сервісі призвело до збільшення кількості відповідних міток. Для компактного їх відображення було придумано так звані «хмарки міток», в яких всі мітки відображаються у вигляді своєрідної «кучі» слів, кожне з яких має інший розмір, в залежності від кількості матеріалів, що належать до даної мітки. Найчастіше використовується термін «хмара тегів».

Механіз міток настільки зручний та потужний, що його зараз використовують на багатьох звичайних сайтах.

Нажаль між авторами сервісів відсутня узгодженість з точки зору терміна тому дуже часто до слова мітка використовують такі синоніми:

  • label
  • ярлик;
  • тег;
  • категорія;
  • рубрика
  • ...

1 коментар:

разработка компании сказав...
Адміністратор блогу видалив цей коментар.